Tuesday, April 7, 2009

aku da bajet...sure hangat2 taik kambing gurun nye...

salam ke hadapan akak martha...

sy ni sejak menjengah ke blog akak,sy rasa teruja kerana
saya dapat mempelajari serba serbi pasal masakan..
bukan smeata2 mendengar akak mencerca segala jenis musuh
akak...tapi setiap kali sy ke blog akak,sy terkedu ngenangkan blog akak
tak dihapdetkan..nape kak??cter la kak...takkan da abis segala rempah ratus
ajinomoto bagai nak pomot resipi baru??meh saya pinjam kan segala isi dapur




milik mak saya..die tak kesah..pasal auntie saroji sebelah umah ni rajin
gak wat kunjung hormat kat dapor mak saya tatkala die nak mengepow
asam keping, gula melaka ape segala kalau die nak masak kuah cepati tak cukup
ke hape???



akak martha,
saya tertarik dgn resipi mee bandung yg akak bagi tu...
dan sy konpiden abis mee bandung saya tu kalau dieksport ke
tonga mahupun angola, saya yakin masalah kebuluran yg melanda
malawi ngan sudan akan dapat dikurangkan...dan ini akan merancakkan
lagi pertumbuhan ekonomi fasa ke-4 menjelang selepas peralihan koser
oleh PM kter yg baru...dan ini akn menaikkan paras indeks hun seng dan
nasdaq...so, isu pemberhentian beramai2 pekerja kolar ijau dapat diatasi..
n akak sendiwi mungkin bole mendapatkan peluang pekerjaan..
hal ini berikutan saya rasakan usaha akak utk menjadi blogger masakan cm
chef wan takkan berjaya...ye la..sampai ari ni bawu satu je akak ajar...
rasa malas lak nak naik umrah kat blog akak..ujung2 die ulang tayang lagu dead n gone
tu..org nak blaja memasak kak..bukan menyanyi...pasal
suara org da sedap...


akak martha,
di kehujungan n3 ni saya nak request la akak..da alang2 sy post n3 yg
berniat nak mencerca akak ni,saya nak mintak akak ajar kami (ramai sgt ke sampai aku nak guna kata ganti nama kami?) cara2 nak memasak kurma daging yang tak perlu guna
rempah kurma..n kalau daging tu kite guna daging kura2,mcm mane nak empukkan cengkerang kura2 ye kak...agak2 kalau guna rempah buah tin atau rempah kismis sama tak
hasil nye kite guna rempah buah kurma tu??n maybe akak bole gak ajar kami how to berdentang-dentum kat dapor cecara nak buat roti jala tapi bukan bentuk jala ikan itu,tapi
jala mcm net org buat pasang time men badminton..bole?...bole sy cecah ngan kuah kurma
tadi.....sekian,



yang benar,
agentG

2 comments:

  1. kesian akak Martha tu, maybe dapur dia terbakar kot...
    akak Martha tu mesti tengah gelak gile after baca posting ko nih...menghiburkan hatinya di kala luka...hehehe...

    ReplyDelete
  2. harus la die suka...
    surat terbuka katanya...

    ReplyDelete