Sunday, November 8, 2009

jom kita tanya diri kite..

tu diah umkadimah tajuk aku yang maha provokasi tuh....

aceley,aku ade byk terbaca byk blogger2 start menanyakan kenapa mereka berbloging...ade yg memang suka menulis,ade yg suka2 jer...ade yg nak berblogging ikut suka jari dier jer....

mcm kak tijah,die ade komentarkan satu isu yg agak menarik utk aku kupaskan...die ade sikit panas dgr beberapa komen dari sumber yg mana ntah bole disyakwasangkan kesahihan sumber tersebut di mana ade satu pendapat keji mengatakan sesape2 yg berblogging ni takde life...meaning die berimijinasi sesorg dlm dunia blog die....aku tak setuju....

ade plak satu umat ni plak beblogging sebab nak luahkan peresaan die...perasaan die...lantak die la kan??apa nak kesah....agak ko malas nak layan perasaan die,ko g la layan menda lain...maybank2u ke, utube ke....

n ade yg sorg ni...kechik..ye,nama sebenarnya budak ni..bukan sekadar hiasan semata2...die berblogging ikut suka hati katanya...konsep tersebut digunapakai sebab die rasa aku sorg je dok naik tawaf kat blog die...ko ni kechik,kite berblogging tak perlu la nak kaut ramai sgt followers...lgpon mmg ko pemalas kan orgnnye....hapdet pun suam2 cagu...pastu ko bajet blog ko ade follower ramai riban2...ko ingt ko ni perez hilton???kechik,kalau ko nak org follow blog ko, ko ubah sikit taktik..meh aku ajar...nope...aku tak tahu nak ajar ape...aku sendiri pun hitnya tak cecah 3 pun setiap minggu...so how??maka,jadi la diri sendiri....n kalau ko rasa aku nak kena tunggu 3 kali raya haji sekali baru dapat nak baca hapdet terbaru ko,aku redha...sebab,bff always support bff rite???sape lagi nak sapport??nak harapkan kat org2 yang kiter carutkan dalam blog kite??merasa la...

n macam aku,aku blogging sebab aku rasa bile mana aku beronline facebooking or berutubing,rasa nak menulis datang, aku terus sign in...n post....simple as that....nAk2 plak kalau ade material nak carutkan org,makin ligat la aku berblogging....nak buat final report psm/fyp dlu pon tak gigh macam ni...siap kena tadah gerimis carut marut dari supervisor baru la bergerak sket report aku dlu..tu pon,ade la 2 3 perenggan..pastu,terus hilang fokus...kekurangan gulakah aku??ntah,aku bukan dietician nak kaitkan soal paras gula dlm badan ngan tahap fokus mind state seseorg umat tersebut...

ok,paras gula dlm badan aku disyaki semakin berkadaran songsang ngan tahap fokus mind state aku...maybe kerana lunch semakin menghampiri dan diminta utk dijamukan dgn nasik panas serta lauk-pauk yg enak lagi berzat...

nak makan apa ek???

p/s: aku sgt happy malam tadi...n i hate issues...

3 comments:

  1. teroskan mencoret dalam blog ni sbb aku kan ade....

    ReplyDelete
  2. aceley kan...i wish someone had invented a system on how to blog using only ur mind...i have so many ideas in my mind but the problem is whenever I started to write, the ideas came up to be not as good as it seemed in my imagination or better worse, the ideas just poop GONE! so how ek?

    ReplyDelete