Wednesday, November 18, 2009

satu rasa

maaf ya rakan-rakan...n3 kali agak berbaur emo...bukan disebabkan kestabilan hormon yang fluctuate tapi serasa aku dapat merasakan satu kejutan rasa yang sudah lama aku tak rasakan...
untuk aku meterjemahkan satu rasa ini dalam kata-kata adalah kesukaran....

analogi yang bole diberi adalah seperti perut terasa sengkak kekenyangan walaupun seharian tak menyentuh apa jua bentuk makanan...satu rasa seperti mana bila kehausan menngganas di tengkorok tekak dan dilalukan air dingin yang sejuk menyamankan....

adalah lebih parah,bile rasa ini membuak-buak meruntun hati mengatakan yang rindun bersarang di hati tetapi tak pasti kepada siapa yang dirindui....seperti kanak-kanak berumur 3 tahun yang dihulurkan lolipop dan aiskrim paddle-pop,boleh kah kite rungkaikan perasaan indah kanak-kanak itu??bahagia serasa hati ini telah diberikan dengan sepenuhnya....

mungkin ada pembaca merasakan aku sekadar hebat berimiginasi tetapi dalam nyatanya,aku suka kan perasaan ini....membenci tapi menyayangi....merindu tapi keliru....dan mengasihi tanpa dibalasi...perasaan yang indah...

penah diutarakan seorang sahabat kepada aku,mencintai tak semestinya memiliki....bait kata lagu "mencintai mu pun adalah bahagia untuk ku..."...sama seperti itu lah rasa ini...biarpun bukan seketika,biarpun bukan selama-lama...tapi rasa ini membahagiakan...

apa hebatnya pepatah melayu bagai pungguk rindukan bulan?datang awan hitam,kelam lah alam...sama seperti pungguk itulah yang aku rasakan..mahu sahaja aku bertanya pada pungguk,apa ada dengan bulan??apa rasa yang kau rasakan??kerna aku seperti rasa yang sama...

rasa yang tak terkata..yang tak terjemah...hebatnya rasa ini...

No comments:

Post a Comment