Thursday, August 20, 2009

kepulangan...

Assalamulaikum...
setelah beberapa hari kat mempaga,aku da balik...yeah im back for good...balik2 ingt nak tontek2 die tapi skali hp tak ingt letak mana la plak...serious problem,aku sering dilanda penyakit lupa...
well,nak cter ape yg berlaku kat mempaga,takde ape yg best utk dikongsi....in fact,aku pergi demi tuntutan tanggungjawab aku kepada negara....maka,apa yg berlaku kat mempaga cukup la sekadar utk aku dan rakan2 aku....

cuma,aku nak share sket2 yg aku rasa bole dikongsikan ngan korg...

1st day
kol 4 pagi da bangun bersiap bagai...afiq setia menemani..kesian pulak aku tgk die..da malam tadi aku da tido,dia tak tido lagi..aku tito 2 jam,die tito maw lagaknye setengah jam je kot...malas nak kesah...sempat jugak aku mengiotu-inikan die 2 3 tasks...terpisat2 buat keja....die bole lupa letak berus gigi aku....ni yg aku nak belasah org ni....pastu kol 5 terus berdesup ke RV,kryptonite da start memekak...gigih elak dr bertembung dgn beliyau....kosser la aku nak kena front-support memanjang....dok lulalula sampai kol 5 setengah,baru bergerak ke mempaga....tdo sajork dlm 3 tan...sampai2 terus buat preparation utk reciting orders..nak orientate map pon tergagap..cem mana la nak jadi mujahid???..PANAS..PANAS...PANAS....da mcm caceng kerawit aku.....abis petang..terus boom..collapsed....

2nd day
pegi recce tempat utk attack phase....penat siol...naik bukit..tutun bukit...mujur lagu tercipta untukmu menjadi moral aku meneruskan perjuangan....balik dari recce,terus wat MAP...menuntut konsetrasi dan usaha yg total...start kol 1 ptg...abis kol 11 malam....malas nak describe pasal terlalu memeritkan....mental torture...

3rd day
moral aku kat mempaga jatuh merudum secara drastik...serba serbi tak kena...semua org tak btol kat mata aku...setiap insan aku carutkan...well,org pon carutkan aku...fair n square la....pepagi lagi da menuju ke tmpt reciting orders on attack phase....sebilang masa peluh jantan menitik tggu kena pick-up utk present orders..mujur tak kena...tapi dlm ati mencarut utk ksekian kali nya kerana semalam telah bertungkus lumus buat MAP...ujong2 ray ngan leong je present...neway,OK LA TU...hahaha....pas lunch aku dgr ura2 yg maybe akan balik ari ni...mood jadi ceria...bola api atas kepala serasa seperti tits embun pagi....tapi bile admin ckp yg malam tu ade yeh2,terus mood gua menjunam mcm kamikaze fighter....n d night arrived,so yeh2 as planned...so ade la persembahan sket2.....of koz la,each evryone of us will make fun n stupid of ourselves just to make our superiors happy...wat did i do??tak perlu la tahu....tapi cukup utk membuat aku dihanjengkan utk sebilang waktu yg agak panjang....ABG NAJEBBBBB~~~
hahaha.....aku ngan skemot skali lagi membuat satu aksi kontrevasi...harap cter ni tak sampai kat telinga Nazam...IF WE LOVE SOMEBODY CUD WE BE THIS STRONG??uhiks....

4th day
yeay..balik....naik 3 tan...1st time aku rasa sgt tak selesa....matila askar tak suke naik 3tan...nak jadi posmen la mcm ni....hahaha....


p/s:aku rasa tercabar dgn latest entry cik fuzzy....she defined her life during her diploma years finely..in fact,it's mesmerize me....think i need to do the same...i want to point out few people that used to orbiting my perimeter once upon fine day years ago....i wonder where have all the good times flew by....until thin,this not a goodbye....


so wat kalau i spiking berabuk???
pesanan khidmat masyarakat ini dibawa khas utk cik fuzzy....

1 comment:

  1. wah...bagus la kau dah balik daripada membazirkan wang rakyat dengan lebih banyak lagi....

    ReplyDelete