Friday, July 24, 2009

meh tgk aku review drama melayu..

Konsep malam minggu ni harus nye diluangkan kat luar ngan rakan2 sejahiliyah kekdahnye..tetapi motif bersidai jer depan lappy sambel menghapdet blog aku yg serba sendu ni menampakkan lagi betapa sangkaknye life aku skrg ni....hahaha...suck to be me....newy,konsep hari jumaat malam sabtu kat mesia ni mmg tak byk sgt cter best yg bole dilayan kat saluran tb kat umah ni hah....so,terpanggil aku nak membuat review kat bebaper drama melayu yg aku rasa mcm best jer utk aku carutkan....

well,sebagai mukadimmah ni nak la aku share dlu pengalaman aku ngan cter melayu ni...kecik2 dlu time darjah duo dlu..kat tv 1,i mean rtm1,wah nama....kat tb 1 dlu byk tayang silat....tajuk drama siri tu haram la aku nak ingt kan..IQ rendah konsepnye.....yg ingt nye,time tu dlu sebok la nak tahu org jahat biar mati kena tikam ngan org baik...yg heroin nati biarla kawen ngan hero....cliche sgt2 tapi tu la kehendak slera rakyat time tu...mujur la blog tak hujud lagi...kalau tak mati la kena carut ngan aku waktu tu...*mati la kecik2 lagi da carut marut bagai......pastu
agak2 selerea org bersilat bagai da naik muak,terus tb2 pulak amik position..ngan drama2 air mata,cinta 3 4 segi bagai,rebut2 harta.....siri SPEKTRA penah menjadi fenomena....gile
dingdong.....drma melayu mcm tu aku rasa mcm drama siri korean..siyesli spiking....time aku tgk cter winter sonata,my gal,aku tingat kat nasib drama melayu spektra...nape takde usaha utk CD kan cter tu semer???yg aku hingat la,Rusdi Ramli masa tu
sungguh hensem berlakon disamping acktress2 yg cun melecur.....konsep cter tu dl
u mmg kampung2....well,it was 1994,smer org kg waktu tu....ko duk KL ke,ampang ke,ulu banat pontian ke....semer org kampung...time tu smer sama jer.....facebook takde,starbuck
takde....so,merasa ker ko nak ngaku ko ORG BANDAR???
tapi sekarang da canggih,konsep nye org kampung da takde...gile ko.....konsep u org kg,i org
bandar dtukar kepada
WEOLZ ANAK MALAYZIAS.....tu diah...malaysia la sgt2...well,no wonder la...ko duk bandar
ke,felda ke,kg ke,tak kire la mana2 pon...semer sme
sakai jer....contoh yg jelas,semer pakat nak produce satu produk yg maha jahanam....ingt tak lagi GADIS BUKIT HIJAU.....start ri tue,semer pakat nak ade
hp kamera bagai...maka, meriah la produk2 seperti
INA BATU PAHAT, MUNIRAH awek JB, MARLIA
felda LEPAR HILIR, BIBAH UiTM, SHIDA UKM, SARA smkagH (ni perangai paling *kimak
skali...memantat siap pakai baju skolah nampak lencana skola semer....)....*mati la aku da menjurus ke aras cter lucah.....back tu to cter asal tadi,pas je spektra di kemuncak,tv3 lak....perkenalkan slot identiti....maka, IDENTITI plak mencuri tumpuan... sapa ingt CINTA ANTARA BENUA, CINDARELLA, n mcm2 lagi....mmg mengasyikkan....SPEKTRA n IDENTITI sama fight nak winning viewers..... well,dlu tak perlu sgt nak berebut bagai...identiti tayang kol 6 setengah petang...spektra lak 8 setengah malam.....so,haruk dua2 cter la.....






TETAPI





ITU SEMER DLU.........





SKRG???????????????




MEH .... aku da start nak mencarut ni....





semer cter da takde ape yg spesel.....well,i mean is cara lakonan....konsep cter melayu suker
rebut harta,cinta 3 4 segi bagai ni mmg da tak bole nak ubah...tapi,pelakon2 yg ado skrg ni.....jadi berdarah jiwa bile tgk drama melayu skrg.......


LA DOLCE MIRA
RONA RONI MAKARONI
DATIN WAN ABE *mati la kena carut ngan techik....
GERAK KHAS
KALA HATI
AWAN DANIA
KECUALI CINTA MU
(gigih aku gugle nak tahu nama drama ni kat tv3.com)





NI SEMUA SAMPAH................





da la konsep cter tu da sampah....pelakon2 pun sampah.....aku yg tgk ni pon da jadi sampah...tak paham btol aku....walaupun mutu drama melayu skrg sgt2 menyedihkan,tapi tiap kali anugerah ade,tu diah pose julang piala...bangga sgt2...walhal tak sedar yg bertanding pown sama
sampah.....

meh aku nak kongsi ngan readers aku satu pengalaman aku...hari rabu baru ni,bersungguh2 la aku menyiapkan mental dan fizikal aku nak tgk satu cter melayu ni...DATIN WAN ABE n cter NUR KASIH.....TV3.....







casting yg mcm h*&%m j@*^h..........








akak nak feeling teri hatcher dlm desperate housewives,bole?



siap sorok remote lagi tak nak kasi konsetret tgk cter ni terganggu...siap anta msg kat techik lagi nak gtaw AKU NAK TGK CTER DATIN WAN ABE!!!!!!!!!!!!!tetapi malang seribu kali malang....tak iklan pun lagi tetiba jer kat tgn aku ni berdesup tukar channel lain...in fact,aku btol2 heran mana dtg remote tu..rasanye da sorok tadi.....yg herannye lagi,nape aku tukar channel sekilas itu...i mean,aku duk baca la org anta msg kat KOSMO,ckp cte mealyu ni 10 minit jer...yg lebih tu heklan jer....so how????misteri sunggoh.....n just now,baru je tadi b4 aku nak start tulis n3 ni,aku terpetik tv3, ade cter nur kasih....well,aku tak tahu cter ni...tapi aku dgr cter cter ni jadi phenomenal kat malaysia skrg...hakak aku kat ryadh pon sibuk ckp cter tu menarik......so,aku pon gigih la aku nak menonton ni,tetapi...ye,ade tetapi di situ...blom hape2 aku da jadi loya ngan cter tu.....babak time tu bini hero tepon hero ckp die mengandong...pastu hero n heroin dua2 suker...n harus dimaklumkan yg hero ade kat overC,n heroin aku tak tahu kat mane pasal die dlm bilik...maka,terus kembang tekak aku pantas aku tukar channel lain....tu diah.....tak kasi chance langsung....bebrapa tika kedian,terpanggil aku utk tgk tb3 balik..nak tgk la kot2 ade babak mak hero tgh marah heroin ke,satu famili tgh makan ker..(ni babak faveret cter melayu...)....babak yg muncul hero tgh berair mata menginsafi diri n mula la start baru nak bukak Qur'an yg kononnye da lama ditinggalkan....sambil tergagap2 nye....nn yes,aku rasa tindakan aku btol utk tidak terus menonton cter itu.....NUR KASIH tu pun sampah...*sori along..



so,ape yg aku minat sebenarnya???ntah la..susah nak ckp....aku layan cter drama melayu ni...conoh nye,EZORA, KEKASIHKU SERU...ni cte bangang ni...tapi,aku tgk la....tapi yg lelain tu mmg tak tgk la ...tak berbaloi aku nak tggu sampai episode hujung baru nak tahu yg aku da diperbodohkan dng penamat cter yg mcm hanjeng sgt2....so,far....ending cter drmama siri melayu ni smere sama jer...kalau cter ade gadoh2 dlm famili,ending die mesti anak derhaka tu kat dlm hospital....kalau berebut harta bagai,ending die mesti hero cter tu pegi kubor ayah die bermonolog dlm hati sesorg bangga da berjaya langsaikan dendam ayah die...yg jahat plak dlm penjara....kalau cter romantik melayu ni....ending die palaing senang skali nak baca.....tak payah tgk langsung,baca tajuk drama pun da tahu...ending faveret cter cinte ni mesti upacara akad nikah..ade la scene hero jeling heroin atas pelamin sikit2..pastu terus kuar kredit drama tuh.....n tak ponn,scenen heroin tu mengandung,serve makan kat hero air kopi,yg hero plak baca paper,pastu tetiba heroin sakit perut nak terberanak.....punye la nak tunjuk yg kapel ni bahagia.....aku tunggu gak rosyam nor wat filem ajak rita rudaini berlakon...awal2 cter tu percintaan mereka penuh halangan, family tak restu,ade org ketiga,pastu sakit tenat...tapi 2 3 episode nak abis tu biar la mereka bersatu...n kite endingkan episode last cter tu,diorg bercerai berai gak.....mesti best kan...mesti pose anugerah cter paling best......

so,akhir kata utk n3 kali ni mcm mane???takkan nak aku jadi pose pegang mikrofon sambil sebut DRAMA SIAPA LAGI KALAU BUKAN DRAMA KITA????*pitammmmmmmm 2 seken...


2 comments:

  1. seriously, review ko ni sangat bias....citer nur kasih tuh dah sampai berapa episod baru ko nak tengok....pastu sanggup ko tanpa rasa bersalah menghanjengkan citer tersebut? ish2

    ReplyDelete
  2. bias???aku dikatakan bias???ok..maybe aku bias...tapi most of my prediction terhadap cter drama melayu ni btol kan?????

    ReplyDelete