Saturday, July 25, 2009

proses pembelajaran sekarang semakin canggih

ASSAlamualaikum.....pagi sabtu bagai da hapdet blog...sebelum nak mencemar duli tanah jajahan mek tik,rasanye ade canteknye aku post satu n3 yg aku waserkan sgt menarik....sepanjang 4 5 hari ni,keja aku membongkang depan tb sambel menonton segala drAMa, realiti tb show semua...mcm previous post,aku carutkan pasal drama melayu.....tapi dis time, aku nak share keterujaan aku....



MENONTON IKLAN LEBIH BEST DAN LEBIH MEMBERI MORAL....



tak penah aku terlintas dlm pala otak aku yg iklan TVIQ 2 minit itu bole membawa impak yg jauh lebih besar daripada cite EZORA 60 episode ataupon MANJALARA yg 60 episode tuh.....aku tak tahu ape yg aku dapat daripada menonton cter ezora ngan manjalara yg kedua2 nye 120 episode tu....takat tahu mem izah jadi gila pastu makan najis sendiri semata2 nak meyakinkan kat polis die btol2 giler..pastu buang masa plak nak pikir sape bapak anak ezora..badri atau reza.....yang manjalara plak,kalau da ending die memang manja akan menang dan makcik sahara die akan kalah,y bother nak tggu episode ke 60 baru rasa puas hati konon nye perbuatan jahat makcik sahara terbalas???????rasa nak sawan babi jer tgk drama2 mcm tu...tetapi,bile melihat aksi kanak2 malaysia, konsep 1malaysia tuh bercerita pasal impian diorg,aku waser sgt touched....ade nak buat umah besar kat parents...nak panjat gunong berapi, nak jadi doktor bantu org takde kaki, nak buat flying rkateboard.....isn't it so sweet???i mean these kids share their dreams.....never scare to dream big.....see,the morale value kat situ.....see???pastu iklan org2 besar plak...TVIQ gak...yg sorg makcik tu jual ikan masin pon dlm bahasa omputih skrg....tu diah canggih tak makcik tu....sesetengah kite ni,baru jer kena sulam lidah ckp bahasa omputeh terus mengeluh.....i tak reti la....i tak yakin la...English diorg way too superb la...kenapa ekk boss i pandang slack bile i ckp omputeh tadi...*mati la tak tahu aku kutip experience sape ni....i larikkkkkkkkk..... n part yg paling best skali iklan tu, aku btol2 terkejut yg sempat sorg cikgu tu share ngan viewers, ANAK SAYA TANYA 'MAK, BINATANG APE YANG PALING BANYAK GIGI KAT DUNIA NI??'...n cikgu tu jawab, 'oh,saya tgk dlm satu dokumentari,binatang itu...siput....'see, kalau dlu mampus aku nak kena belek buku eksklopedia 6 juta muka surat nak tahu menatang apakah itu....tapi skrg,semua nye mudah bile ade tb.....

MAKA,nak amik kesempatan menyeru semua agar memanfaatkan tb dgn sebaik2nye.....korg nak tgk drama melayu,korg tgk la....asalkan korg tahu nak amik mana yg baik ... mana yg busuk....

2 comments:

  1. I was about to be proud of you for able to capture my attention towards something knowledgeable...TAPI, when I read this one part, I said in my silence: DEMN!!! you really are cynical!

    ReplyDelete
  2. sorri ler....
    hahaha...berkongsi dgn readers pengalaman yg serba berharga itu....
    sorri la ye kalau i wat u sentap....

    ReplyDelete