Wednesday, October 28, 2009

impersonation of fuzzy's n3..

The Sucks! : Kaki Belit

tu diah title...provokasi sgt2....

Dua tiga hari kebelakangan ini, aku terlalu cepat ter-annoyed! Atau sebenarnya, aku memang org yang annoyance? Meh kite bercerita pasal kaki-belit. Aku rasa korang semua pon pernah mengalami kejadian dengan kaki belit.

50 % aku setuju...25 % aku no komen... 10 % aku terpikir Apa masalahnya ko ni??... 5 % malas nak kesah...

Apa definisi kaki belit di mata aku?
  • Orang yang takde apa, tapi masih boleh bermegah.<-----itu aku!!
  • Orang yang tak boleh tengok orang lain lebih daripada mereka.<----aku kah??
  • Orang yang bercakap lebat tapi isi takde. Berangan je lebih!<-----apa ni?aku lagi..
  • Orang yang selalu mencelah bila orang bercakap tapi dia punya celah tu totally off-topic. Over!<----ye aku sedar...
  • Orang yang over-exposed dan terlalu seek for attention.<-----how can u read me like a book?
  • Orang yang takde duit tapi belanja besar sebab nak menunjuk kat orang yang dia ber-wang. Dan akhirnya, muka-muka ni jugak yang dia mintak pinjam wang. Yang lagi best, nak pinjam tau pulak malu. Mintak guna SMS, padahal jarak aku dan kau tak sampai pon 1 meter.<----ni obviously bukan aku,aku kaya k..org bank sibuk call aku suh aku keluarkan duit akun yg melimpah ruah tu...
Apa kaitan orang-orang kategori di atas dengan kaki belit? Sah-sah mereka ni cakap pung-pang macam kompang; ketuk kuat-kuat pon dalamnya still kosong, pastu cakap dengan orang A lain, orang B lain, orang C lagilah la lain. Tak ke kaki belit?

belit sgt2...

Kalau time bercerita tak mau kalah. Dia saja yang hebat. Dia saja yang tahu, Dia saja yang pandai. Relax-relax sudah. Kadang-kadang bercakap tak fikir dulu. Apa dia ingat orang lain ni dungu sangat ke? Kalau bab mengutuk orang, dia pegang ranking no. 1. Mungkin dia anggap dirinya perfect. Ye, you can have the title, we don't give any shit for it.

aku bersikap sedemikian dgn ko jer..ko sorg jer....not dat i mean u dungu...hahaha....

Padahal, pada realitinya, dia tak punya apa. Masih lagi berangan. Poket masih kosong, masih lagi mengharap bantuan orang. "Biar papa, asal bergaya!" Apa salahnya mengaku kekurangan? Masa kau susah, takde duit, kau kata kau busy. Walhal kami semua tahu sebab dan perangai kau yang sebenar. Bila kau dah senang, barulah nak tunjuk muka, nak bermegah dengan 'hasil perapan' kau. Sorry la ye, aku boleh tengok je, tapi nak melayan karenah ala-Diva kau tu, pergi la mampos! Oh ye, jangan harap kami ni terhegeh nak cari kau. Puh-leaseeee....!

kalau aku berperangai mcm sedemikian,ko cari gak aku kan??matila takde kena mengena langsung...

Tolonglah, kadang-kadang merendah diri bukan bermakna kita merenahkan taraf kita dan orang lain. Tapi ia selalunya menaikkan taraf kita di mata orang lain. Tak rugi pon ko merendah diri; takdela orang nak cerca kau macam yang aku tengah buat ni. Untung-untung, dapat lagi pahala.

aku mcm padi ok..padi beras faaiza basmati lagi...very down-to-earth....


P/s: Aku sedar tidak sempurna cuma aku menyampah!!! The person above does not impersonate Mr.B. Please noted.<-------aku la tu?????ni yang sentap ni....

2 comments:

  1. wah...bagusnya ko nih...siap buat rumusan entry aku lagik...ke saja buat promosi soh menjengah ke belog ko yang suam-suam hanjing nih...

    yang pasti dan yang penting ialah ORANG ITU BUKAN KO so JANGAN NAK PERASAN YEK...

    lagi satu, aku suke je tengok ko over-exposed sebab ko memang vasss dan kelas sesangat! lagik satu ko bukan annoying ko entertaining...i cross my heart!

    ReplyDelete
  2. tq kechik..hahaha...tak sabor nak abis finale training nih...ko pon best gak...

    ReplyDelete