Monday, December 14, 2009

assalamualaikum...today is dec 14...n my along will be leaving ahead to riyadh...demi mencari rezeki sesuap mulut yg bersaiz gajah bunting terlebih bulan, beliyau dgn tabah ngan gagahnya bekerja di negara org...*ayyo,tak cukup lagi ke gaji org mesia nak upah along??...so along,so long gudbai...nak pitam jer rasa bile aku request nak jumpe die b4 she leave but she rejected me..penat n takde masa katanyer...ok...i paham...there is always a next time,insyaAllah...


ok,next chapter pliz...*konsep sgt2 cter pasal along,reader2 ku mana kenal sape along tuh...

tatkala n3 ni ditulis, aku sedang keadaan gering..mata ku fi jangkiti conjunctivities...ok kechik,g refer med terms dictionary yg bole ko dapati kat man2 mph yang berdekatan or ko gugel sendiri apakah maksud disease itu...ok2,aku bagi la simptom2 yg mudah sket utk ko ngertik wabak yg aku deritai skrg...mata tetiba jadi merah2..berair2...pastu ade najis2 putih *ntah sape yg giler ntah berak kat mata aku ni bertempek mcm maskara kat eyelids aku ni...maka,aku ada 2 hari day-off agar aku benar2 pulih...


dengan senggang masa yg maha berharga ni,aku berkira2 utk mengisi masa lapang yg ada ngan xtvt2 yg aku rasa nak buat...*kimak nye key huruf V ni..hazab aku nak menekannya...vavie... maka,aku bajet nak mengontiniu marathon drop dead diva...*sial lagi sekali key huruf V...notice plis,aku akan ganti huruf V kepada hurf B untuk memudahkan usaha nak menulis..










cter drop dead diba ni cter pasal model-to-be-actress (debb) yg mati semasa beliyau sedang membuat panggilan tipon semasam memandu...terlanggar truck buah oren...mati kat tempat kejadian...menurut saksi kejadian,kemalangan berpunca daripada kecuaian pemandu yang dipercayai membawa keta dalam keadaan merbahaya...*tu diah menyimpang da...drop dead diba ke rancangan 999 ni???....ok2,roh model ni pon pegi la ke triage before ko dihantar ke neraka ataupon syurga menurt kepercayaan mereka..weollz yg Islam ni jgn terpesong yer..cukup2 la kite makan mcD ngan kehepsi,tak perlu la sampai taksub hingga terpecaya ngan propaganda henisme mereka itu...*tu diah,sempat lagi ustaz naj naik stage buat ceramah 12 seken...senapas jer...konon2 mcm padang masyar la tapi situasi yg digambarkan tenpat tu mcm ibu pejabat pos jer...nak dijadikan cter,roh model ni amatlah kekwat n kerek...tak bersedia nak mati lagi..maka,dgn babinya,die tekan key return kat meja guardian angel(fred) tuh pasal nak idop balik...ujong2 merasa la die masuk ke dalam tuboh badab manusia yg maha gajah (jane)..sorg loyer yg berjaya di kota niuyok...tu diah..dari size 0 to 16...tak ke pitamm???

utk memutarbelitkan lagi drama bersiri ni,dijadikan la cter bf arwahnye debb ni baru je bekijer kat law firm tempat jane kijer(grayson)...wait,aku tak gtaw lagi jane mati macam mane..jane mati pasal beliyau kena tembak ngan husben(watak picisan semata-mata..tak perlu fokus kepada beliyau) kepada sorg pompuan yg berxina ngan boss jane...(yg boss jane ni watak penting..parker nama nyer)...shit,makin terbelit da....fokus jib,fokus....

ok2...maka idop la debb dlm badan jane...hari ni ko nora danish..esok pagi ko bangun tetiba ko jadi syanie...hah,macam tu la konsepnya....so,tetiap episode tu ade la cter2 yg pendek...teknot plis,cter ni bersiri2 tetapi tak bersambung2 mcm prison break,heroes ngan lost...mcm ugly betty...eberi episode ade each issue...so,kalau ko skip mane2 episode ko takde masalah nak follow lagi...

so,takkan la ko nak aku ribiu satu2 episode cter tuh...ko donlod la sendiri..ko tgk la sendiri...utk tidak menghampakan korg,aku cter sket watak2 lain yg memberi warna kepada cter ni...bestfren debb yg tahu roh debb dlm badan jane,stacy....teri,personel asst jane,n kim college jane kat law firm..kinda bitch....

ok now,y i lobe this series...instead of using some skinny-whinny-n-skanky bitch,they use a plus-size actress which i think more hillorious n prespicocous...*hell i dont know wat prespicocous mean..dictionary pliss...i used to like ally mcbeal..but that bicth know nothing about law but sucking d*ck...sorry for misusing of words..n cter ni beri lite n easy...giler la tingtong kalau nak layan boston legal n others series yg seangkatan....so,drop dead diba is on my way..n yes,greys anatomy...cant wait to waste my time watching it n make me feel-bad-for-not-doing-good-back-wen-i-was-in-skool..i would make a good doctor kalau aku belajar bebtol dlu..*merasa la aku nak insap skrg..giler ke hape,tgk cter er,scrubs terus ke langit nak jadi doktor,,tgk ally mcbeal tetiba merasa nak jadi loyer...but thats me...i feel gud enuff by watching the series n pretend that was me who was the leading actor who potrays my superficial-dream job...merasa la nak layan army wibes tapi beri makcik2 sgt cter tuh..so,so long to army wibes...*cam sial kan kalau nak menaip tapi key rosak?

k la,nak layan drop dead diba....biarpon berayor mata ni,tetap gigih menjahanamkan mata ni ngan xtbt2 yg tak menyehatkan ni..biorkan aku...jiwa tengah prahara lara ni...yesterday, i learned one thing...being alone n being lonely...i'm a lonely....perluke aku bercinta,andai bertemankan air mata..*matilagile tetiber jer tarik key misah umar....

so long,this is not gudbai~~

2 comments:

  1. wah..nama blog ni da ubh jd lain lak...hehe..
    rjn beno ko tulis pjg2 ek..

    ReplyDelete
  2. 1st. Ikmow your along

    2nd. we had the same Penyakit....

    3rd. I like Ust Naj......

    4th.jiwa aku pun prahara lara jugak....

    Apakah kita ditakdirkan untuk ada rasa yang sama, walaupun tidak sentisa bersama....

    adakah ini petunjuk.... JIB.... are we........ ouch...

    ReplyDelete